Uzun ve Derin Nefes Alma Tekniği

Dilek Torun- Uzun ve Derin Nefes Tekniği

Bugün uzun ve derin nefes almakta zorluk yaşayanlar için çok basit ve inanılmaz etkili bir yol paylaşacağım sizinle.

Bu çalışma size birçok yönden katkı sağlayacaktır. Anda kalma, nefes fakındalığı, nefes takibi gibi faydalarının yanında irade kazanımı, dinginlik, farkındalık, yaratıcılık kazandırırken diğer yandan bütünsel oksijenlenme, duygusal, ruhsal, fiziksel, zihinsel olarak bütünsel bir iyileşmeye doğru yönelim sağlayacaktır.

Bununla birlikte bu çalışmayı yaparken imgelemeler yapabilirsiniz. Sizin için o gün önemli konu ne ise onunla ilgili imgeleme ve olumlamalar yapabilirsiniz. Örneğin okulda zor bir sınavınız var, nefes alırken sınavla ilgili tüm bilgiyi, deneyimi, kolaylığı, hatırlamayı içinize çekip, nefes verirken heyecan, korku, panik, unutkanlık ne varsa bıraktığınızı imgeyebilirsiniz. Ya da kendinizi sınavda ve başarılı olarak imgeleyebilirsiniz.
Bu basit bir örnek. Siz kendi ihtiyacınız ne ise ona göre çalışabilirsiniz.

Ve bu çalışma; nefes darlığı, astım, anksiyete, panik atak, hiperaktivite, dikkat dağınıklığı vs. Sıkıntısı olan kişiler için rahatlatma ile birlikte dengelenmeyi ve oksijenlenmeyi de sağlamış olur. Sağlıklı bir nefes sağlıklı bir psikolojiyi ve bünyeyi de beraberinde getirir.
Çalışmayı her sabah biraz daha derinleştirip uzatmanız yukarıda saydığım durumların süresini, şiddediti ve etkisini azaltmaya başlayacaktır.

Nasıl bir uygulama yapacağımıza gelirsek;


Düz bir yere yüzüstü yatın ve alnınızı ellerinizin üzerine koyun. Bu pozisyon size tam bir diyafram nefesi yani bütünsel nefes almanızı sağlayacak, kaburgalarınız ve koltuk altınıza hatta ensenize ve sac diplerinize kadar nefesinizi genişletme imkanı sunacak.

Çalışmayı yaparken bir yandan nefesinizi gözlemleyin, bedeninizin nerelerine kadar ulaşıyor, her nefeste ne kadar daha genişliyorsunuz, her nefeste biraz daha derinleşebiliyor musunuz… bunlarıda gözlemleyerek o anın ve nefesinizin farkında olun.

Önce burundan birkaç sakin nefes alıp verin rahatlayın. Sonrasında yine burundan al-ver bir nefes sayarak 5 kez
4 saniyede nefes alın ve 4 saniyede nefes verin. Alırken 4. Saniyede nefes içinize tamamen dolmuş olsun Nefes verirken 4. Saniyede tüm nefesin çıktığından emin olun.

Bunu yaptıktan hemen sonra 4 saniyede nefes alın, 4 saniye nefes tutun, 4 saniye nefes verin ve 4 saniye tekrar nefes tutun. Bu bir turdur yani 1 nefestir. Bu dörtlü döngüyü de 5 kez yaptıktan sonra toplam 10 nefesi tamamlamış olacaksınız.

Nefesiyle hiç çalışmamış ya da nefesle ilgili sorun yaşayanlar ilk etapta zorluk yaşarsanız 4 saniyeyi 2 saniye olarak başlayabilirsiniz, 2. Gün 3 saniyeye çıkartabilir, 3.gun rahatlıkla 4 saniyeye ulaşabilirsiniz.

Her sabah sadece 5 dakika nefesinize ayırmanız yaşamınıza sayısız katkı sağlamanız demektir.
Ve siz buna değersiniz…

Şifa olması niyetiyle
Sevgi ve ışıkla
Dilek Torun

 

14.02.2019

Kategori : Blog Yazıları

Yanıt Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>