Timus Bezi İçin Nefes Tekniği

 

Merhabalar 🙂

Bu sabah paylaşmaya çalışıp paylaşamadığım videonun yeni ve kısa versiyonunu hazırladım. Burada da içeriği ile ilgili detayları paylaşayım.

Bugünkü konumuz; Timus Bezini aktive etmek, çalıştırmak ya da titreştirmek için ne yapabiliriz ona bakalım.

Timus bezi bizim bağışıklık sistemimizin ana yöneticisidir. Onun varlığı ve iyi çalışması, bizim sağlıklı olmamız, kolay hastalanmıyor olmamız ya da hastalandı isek kolayca iyileşebiliyor  olmamızla direkt ilgilidir. Aynı zamanda timus bezi titreştiğinde beyine yaydığı sinyaller sayesinde mutluluk hormonlarını aktive eder ve bu sayede daha sağlıklı, daha mutlu bireyler olmamızı sağlar.

Bununla birlikte göğüs/kalp bölgesine yakınlığı nedeni ile, yaşamda sevme, sevilme, tatmin olma, kabul etme ve kabul görme seviyemizi artırmada yardımcı oluyor.

Diğer yandan boğaz/boyun bölgesine yakınlığı nedeni ile iletişim, kendini ifade etme, başkalarını anlama, kendini anlama ve dinleme kabiliyetimizi artırır.

Ve bir başka açıdan, daha doğrusu çalışacağımız nefes tekniğinin etkisi ile de, üst solunum yaptığımız ve göğüs bölgesini çalıştırdığımız için yaşamla bağlantı, yaşamdan haz alma, yaşama tutunma, konsantrasyon artışı, odaklanma, harekete geçme gibi bir çok farklı konuda bize ve yaşamımıza katkı sağlamaktadır.

Doğduğumuz zaman ortalama ceviz büyüklüğünde olan bu bez büyüdükçe (bir yandan da yaşamdan, sevgiden ve iletişimden koptukça) ortalama nohut tanesi boyutuna kadar küçülmekte ve yukarıda saydığım faydalar ortadan kalkmaktadır.

Bu tekniği her gün düzenli uygulayabilirsiniz bununla birlikte çok sinirlendiğinizde, öfkelendiğinizde, merhametinizi kaybettiğinizde ya da kendinizi mutsuz/çökkün hissettiğinizde hemen bu çalışmayı 21 kez yapabilirsiniz.

Timus bezinden şöyle genel ve özet olarak bahsettikten sonra gelelim nefes tekniğimize. Videoda gördüğünüz çalışmayı günde 21’den fazla önermiyorum. Sabah, öğlen, akşam 7’şer kez yapmanız yeterli ve etkilidir. Videoda gösterdiğim gibi burundan 3 kısa 1 uzun ideal çalışması olmakla birlikte etkisini daha net anlamak için ağız ve burundan aynı anda nefes alıp vererek yapabilirsiniz,  2 kısa 1 uzun ya da 4 kısa 1 uzun nefes şeklinde de yapabilirsiniz. Yine 7 tekrarı geçmeyecek şekilde.

Bu tekniği çalışırken hissedeceksiniz zaten, nefesi nasıl ve hangi noktaya vuruyorsunuz, hangi bölgeler çalışıyor, bedende neler oluyor bunların hepsini ilk sefer olmasa da bir kaç denemeden sonra çok net hissediyor olacaksınız.

Bir de size önerim; bu çalışmayı yapmadan önce ruh, zihin, beden dengenize bir bakın sonra çalışmayı yapın ve tekrar ruh, zihin, beden dengenize bir göz atın. Eminim farklı şeyler deneyimliyor olacaksınız.

Not: Çalışma sırasında ya da sonrasında göğüs sıkışması, kalp bölgesinde yanma olabilir. Bu timus bezinin uyarılmış olması ile ilgilidir.

Konumuzun dışında ek bilgi olarak; Kahkaha atmak, hıçkırmak, ve bağırmak timusu harekete geçirir. O yüzden kızdığında bağıran kişiler bağırdıkları için rahatladıklarını sanır, oysa timus bezleri uyarıldığı için rahatlama olur. Yas tutan kişilerin otomatik olarak göğüslerine vurduklarını görmüşsünüzdür. İşte bu da aslında timusu uyararak rahatlamayı sağlamaktadır.

Evet, Bugünlük bu kadar. Şifa olması niyetiyle

Sevgi ve ışıkla

Dilek Torun

 

19.02.2019

Kategori : Blog Yazıları

4 Yorum


  • Kolay Gelsin

    • Teşekür ederim 🙂

    • Funda
    • Şubat 19, 2019
    • Cevap
    • Cevap İptal

    Harikaaaa

    • Teşekkürler

Yanıt Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>