Nefes Çalışmaları Ne İşe Yarar

 

 

 

dilek torun nefes çalışmaları

 

Bugün sizlerle nefes konusundaki bazı detaylardan bahsetmek istiyorum. Bildiğiniz gibi nefes konusu neredeyse herkes tarafından önemsenmeye başlanan bununla birlikte, bu konudaki uzman sayısının artışı ile birlikte bilgi ve uygulama artışı da doğmuştur.

Danışanlarımın çoğu bana geldiğinde ya “doğru nefes terapisi almak istiyorum” diyor ya da “nefes terapisi öğrenmek istiyorum” detaylıca asıl istediklerinin ne olduğunu sorduğumda ise doğru bir diğer anlamıyla doğal nefes almak istediklerini belirtiyor. Kaldı ki, başlangıç olarak doğru olanda burdur aslında.

Dolayısı ile bakıldığında nefesle ilgili her şey nefes terapisi gibi algılanıyor. Oysaki nefes terapisi nefes konusunun en son gelinen hatta en son gelinmesi gereken aşamasıdır.

Bütün eğitim ve seanslarımda bunları detaylıca paylaşıyor ve kişiye göre hangi uygulamalarının daha faydalı olduğuna birlikte bakıyoruz.

Nefes çalışmalarını bir nevi antibiyotik gibi düşünün, nasıl bir antibiyotik bir kişiyi hemen ayağa kaldırırken bir başkasına iyi gelmiyor ya da alerji yapabiliyor, işte nefes çalışmaları da böyledir.

Her şey herkes için doğrudur ya da yanlıştır gibi genellemesi yapılması bana sorarsanız çok doğru değildir. Bununla birlikte bir doğal/doğru nefes tanımımız ve kullanım şeklimiz elbette var. Burada da yine kişiye özgü çalışmalarla bu aşamaya ulaşıldığı için ben şu teknik kesin doğrudur fikrinden ziyade kişinin PH seviyesi ve metabolizma hızına göre adım adım nefesi doğal ve faydalı haline getirmeyi daha uygun buluyorum.

Şimdi sizlere net bir genellemede olmaması ile birlikte nefes izleme, tutma, yavaşlatma ve hızlandırma çalışmaları ne işe yarar onları kısaca özetleyeceğim

 

Nefes İzleme/ Takip / Gözlem Nefesi Yavaşlatma Nefesi Tutma Nefes Hızlandırma
– Farkındalık

 

– Anda kalma

 

– Zihni tazeleme/susturma/temizleme

 

– Potansiyelleri kullanma

(Düşünce yani vesvese olmadığında sadece hareket vardır ve bu da eylemsellik olarak hem potansiyelleri kullanmayı hem de hedefe ulaşmayı sağlar)

 

– Yaratıcılık artışı

 

– Kabule geçmede kolaylık

 

– Daha kolay ve içten Affetme

 

– Bütünle ve kişinin kendiyle uyumlanması

 

– Kaynakla bağlantı

– Ana geçme ve anda kalma

 

– Dinginlik, sakinlik, huzur,

 

– Dua, niyet, dilek Yaratıcılık

 

– Yaratanla bağlantı

 

– Empati ve anlayış

 

– Metabolizmayı yavaşlatma

 

– Yaşami yavaşlatma

(panik atak, anksiyete, tik, seğirme, kekemelik vs. durumları dengeleme)

 

– Sağ beyin aktivasyonu

 

– Genelde alt ve iç solunum aktifleşir

 

– Hücre oksijenlenmesi daha iyi duruma ulaşır

 

– Burun nefesi

– Hücre oksijenlenmesi

 

– Hafıza gelişimi

 

– Dikkat,

konsantrasyon artışı

 

– Hiperaktivite gibi durumlarda dengelenme

 

– Güç kazanma

(örneğin, uzun mesafe koşularında son 100-200 Mt. Atletler nefeslerini tutarlar. Bu onlara ekstra bir hız, güç ve azim kazandırır)

– Hatırlama yeteneği kazandırır

(iyi bir çalışma sonrası sınavlarda ya da diğer hatırlamak istediğiniz konularda nefes tutarak beyin oksijenlenmesi sayesinde hafızanız canlanır ve hatırlamak istediklerinizi kolayca hatırlarsınız

– Konsantrasyon ve dikkat kazandırır

 

– Analitik zeka

 

– Hesaplaşmalar, kıyas, hırs ve kontrolcülük vardır

 

– Ana geçmeyi ve anda kalmayı sağlar

 

– Metabolizmayı hızlandırır

 

– Yasamda hızlanma yaratır ( yaşam sevinci, coşku, azim ve hep daha fazlası gibi (+/-) duygular )

 

– Sol beyin aktivasyonu sağlar

 

– Genelde üst ve dış solunum aktiftir

 

– Beyine yüksek oksijen gittiği halde hücre oksijenlenmesi yoktur ya da yeterli değildir

 

– Ağız ve / veya burun nefesi kullanılır

 

– Nefes nefes kalmamak ve hücre ölümlerini ve anarobik solunumu engellemek için spor yaparken, koşarken, yokuş/merdiven çıkarken ya da efor gerektiren işler yaparken kondiüsyon kazanana kadar hızlı nefes kullanılır

 

Tabloda da görüldüğü gibi nefesi farklı şekillerde kullanmak aynı sonuçları yaratabiliyor.

Şimdi nefes tutmakla nefesi hızlandırmak nasıl aynı sonuçları oluşturuyor diye sorabilirsiniz. Bende hemen cevaplayayım.

Bunun birkaç nedeni; kişinin PH seviyesi, metabolizma hızı, psikolojik durumu, ruhsal durumu, fiziksel durumu, yaşı ve hastalıkları ile ilgilidir

Kişinin saydığım bu durumlardan herhangi birinin değişmesi ile kullanacağı nefes teknikleri de değişir. Aslına bakarsanız, nefes değiştikçe kişi olması gereken, uttuğu, kaybettiği, bıraktığı doğal haline doğru dönüşür.

Şimdi burada bahsettiğim konu sadece nefesi teknik ve doğru olarak kullanmakla ilgili kısımdı.

Farkındaysanız terapi ile ilgili bir bölüm eklemedim çünkü nefes terapisi bu konu ile birlikte ilerliyor olmasına rağmen bunların tamamen dışındadır. Çünkü nefes terapisi (holoterapi) kişinin nefes yapısıyla değil bilinçaltı kayıtları ile çalışılır,  tamamen doğru/etkili/sağlıklı nefesin tersi bir çalışmadır. Yukarıdaki tabloda belirtilen çalışmalar kişinin uzmandan aldığı bilgiler sonrası kendi kendine uygulayabileceği teknikler iken holoterapi nefes terpisi bir uzman eşliğinde dikkatlice ve özenlice bilinçli bir zihin ile bilinçaltı düzeyde yapılır.

Umarım kafanızdaki nefes terapisi, nefes tekniği, doğru nefes sorularına biraz açıklık getirebilmişimdir. Bu paylaşım sonrası siz de kendi adınıza hangi yolu seçeceğinizi çok daha net görebileceksiniz diye düşünüyorum.

 

Şifa olması niyeti ile

Sevgi ve ışıkla

Dilek Torun

 

dilek torun nefes çalışmaları

Kategori : Blog Yazıları

Yanıt Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>