Her Güne Bir Nefes

dilek Torun hergunebirnefes

Herkese tekrar merhaba,

Bildiğiniz gibi birkaç gün önce instagram üzerinden paylaştığım bir haftalık #hergunebirnefes# uygulamamız sona erdi.

Orada yazılan tekniklerin gelişiminize nasıl katkı sağladığı ile ilgili olarak yeni bir paylaşım yapmak istedim. Aslında dün yazacaktım, yoğunluktan bugüne kaldı.

Öncelikle bir hafta boyunca neler yaptık, onları bir özetleyelim. Sonrasında ise her biri için ve genel olarak takip konusundan bahsedeceğim.

  1. Gün; nefesimizi izledik. Farklı duygu halinde ve gün içinde aklımıza geldikçe nasıl nefes alıyoruz, nefes şeklimiz nasıl (ağız, burun, yavaş, hızlı, sığ, derin vs.) bu kısımla ilgilendik ve sonuçları not ettik.
  2. Gün; nefesimizi yine farklı duygu durumlarımızda farklı anlarda saydık. Bir dakikada bakalım kaç nefes alıyoruz dedik ve sonuçları yine not ettik.
  3. Gün; Yakınımızdaki kişilerden çaktırmadan nefesimizi saymasını ve izlemesini aynı zamanda gözlemlerini not etmesini istedik
  4. Gün; PH ve nefes sağlığımızın durumuna baktık. 30 saniyede 30 nefes alarak, 1 saniyede al-ver 1 nefes dedik. Ve tüm fiziksel etkilerin 30 nefes bittikten 15 saniye sonrasında geçmiş olmasını öngördük. Eğer normale dönüş 15 saniyeyi geçiyor ise PH ve oksijen seviyemiz alarm veriyor dedik.
  5. Gün; Duyularla nefesimizi uyumlandırmaya çalıştık ve bu şekilde nefes kapasitemize bir göz attık.
  6. Gün; yürüyüş egzersizlerimiz ile akciğer kapasitemizi güçlendirmeye ve geliştirmeye yönelik çalıştık.
  7. Gün; Bütünsel nefes alabilmek için birkaç yöntem öğrenerek bunlardan kendimize en uygununu seçip diyaframı kullanmaya başladık.

Şimdi her birinin öneminden ve sizde oluşturacağı etkiden bahsedeyim.

  1. Egzersiz, basit ve önemsiz bir detay gibi görünse de aslında bize nefes kapasitemiz dışında genel sağlık durumumuz hakkında da bilgi vermektedir. Nefesinizi izleyerek bedensel, zihinsel, duygusal, ruhsal sağlığınızda olup bitenleri net olarak görebilirsiniz. ( Nefes şekillerinizin ne gibi sonuçlar ortaya çıkartacağı ile ilgili detaylı bilgi için iletişime geçiniz.)
  2. Egzersiz diğeri gibi yine çok önemli bir çalışma. Aldığımız nefes sayımız ve şeklimiz bize bütünsel olarak bakmayı, bir başka deyişle kendi kendimizin röntgenini çekmeye yarar. O yüzden gün içinde farklı zamanlarda ve farklı duygu hallerinizde bunu yapmanız çok önemli. ( sayılardan bahsetmeyeceğim, siz kendi aldığınız nefes sayısının durumu ve merak ettiğiniz detaylar için lütfen iletişime geçin)
  3. Egzersiz; Kendi nefesiniz izlerken ve sayarken etken ve edilgen aynı anda olamadığınız için nefesi kontrol edebiliyor ve bu sebeple gerçekten sapabiliyorsunuz. Bu nedenle dış bir göz tarafından izlenmesi ilk 2 gün yaptığımız çalışmalar gibi oldukça önemlidir.
  4. Egzersizde 30 saniyede 30’a kadar tüm gücünüzle ve maksimum nefes kullanımı ile gidebiliyorsanız bu iyi bir şey, eğer 30’ a kadar gittiğinizde aşırı baş dönmesi, mide bulantısı, karıncalanma, bayılma hissi vs. oluyor ise 30 nefes sonrasında 15 saniye içinde geçmiyor ise çalışmanız gerekiyor ve PH’ı düzeltmeniz gerekiyor demektir.
  5. Egzersiz, tamamen nefesi bedenin tamamında kullanabilme yetisiyle ilgiliydi. Aslında biraz çalışarak bedenimizin istediğimiz her noktasından nefes alabiliyor. Bunu biraz olsun bedeninize tanıtmak ve ağız nefesi ile burun nefesi sizde nasıl hisler yaratıyor, hangisi daha iyi geliyor onu izlemeniz içindi
  6. Egzersiz, akciğer kapasitenizi en iyi hale getirmenize imkân sağlamak için yapıldı. Bu çalışma ile kondisyon kazanabilir, akciğerlerinizi genişletebilir, nefes nefese kalma sürenizi geciktirebilir ve akciğerlerinizi oksijenle daha fazla doldurabilirsiniz.
  7. Egzersiz, aslında yaşamınızda olmazsa olmaz olarak kabul etmenizin size büyük fayda sağlayacağı çalışmalardan biridir. Bu sayede hem diyafram aktif hale gelmeye baslar, hem nefesinizi daha uzun kullanmayı bedeniniz tanır, hem akciğerleriniz maksimum seviyede kullanılır, hem de tüm bedeninizin nefes almasını sağlamış olursunuz.

Şimdi diyeceksiniz ki, tamam bunlar iyi güzel de, biz kendimizdeki gelişimi nasıl göreceğiz?

Aslına bakarsanız bu çalışmaları bir ay boyunca düzenli olarak yaptığınızda bedeniniz otomatik olarak tanımaya başlayacak siz özel bir çaba sarf etmeden zaten nefesinizin nasıl genişlediğini göreceksiniz.

Tüm bu çalışmalara ilave olarak, destekleyici birkaç öneri daha paylaşacağım.

  • PH artışınızı fiziksel etkilerin 15 saniye içinde geçtiğini gördüğünüzde anlayabilirsiniz. Bu etkiler 15 saniyede geçmeye başladığında 40 saniyede 40 nefes, 50 saniyede 50 nefes olarak zaman içinde artırabilirsiniz. Bu sizi daha anda ve açık tutacaktır.
  • Yürüyüş egzersizlerinde en önemli konu çalışmanın düz zeminde yapılmasıdır. Eğer eğimli ya da yokuş bir yolda çalışacaksanız ( ki ben önermiyorum) o zaman 4 al 4 ver yerine 2 al 2 ver şeklinde daha rahat çalışabilirsiniz. Yokuş çıkarken nefes tutmaya çalışmayın. Bu yarardan çok zarar verebilir.
  • Bütünsel nefes dediğimiz diyafram kullanarak yaptığımız çalışmalarda yine gelişimi her nefes sonrasında hissediyor olacaksınız. Sadece şunu sürekli aklınızda tutun, Nefes çalışmaları bisiklete binmek gibidir, uzun zaman kullanmadığında beden unutur ve tekrar hatırlaması için zaman gerekebilir. Tıpkı bebekliğimizde normal olarak aldığımız nefesi şimdi bedenimize yeniden hatırlatmaya çalıştığımız gibi.

Benden şimdilik bu kadar J

Sorularınız için her zaman buradayım.

Sevgi, sağlık ve neşeli nefesler sizinle olsun

Dilek

Kategori : Blog Yazıları

Yanıt Bırak

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>